Tuesday, April 13, 2010

Sometimes I'm Stupid.

Aku tak kisah la orang nak meluahkan perasaan ke apa ke. Tapi aku kisah yang makhluk2 ni cari aku bla ada masalah je. Lepas tu merungut je kerja. Merungut tanpa cari jalan menyelesaikan masalah. Bila aku bagi option, tak pernah nak dengar, tak pernah nak ikut. Esok2 phone lagi, cakap benda yang sama je. lusa phone lagi, masalah sama lagi. Aik? Yang aku berbuih mulut bagi advise tu kau ikut tak? Oh, tak rupanya. Kalau kau tak reti2 nak grow some balls and solve your own problems, boleh tak jangan paksa aku dengar masalah kau. Nama pun masalah kau, bukan masalah aku. Lagipun, kau bukan orang penting dalam hidup aku. Kalau kau salah sorang dari kawan aku yang memang tetiap minggu kalau tak call, message, kalau tak message, chat, kalau tak chat, jumpa, takpe lah. Itu lain cerita, kalau diorang nak call aku hari2 bagitau masalah diorang pun aku tak kisah.

Aku tau, ada masalah yang memang tak dapat nak buat apa2. Yang tu lain lah. Dah memang tak boleh nak selesaikan, so terpaksala duk diam je ataupun luahkan aje perasaan tu. Tu aku tak kisah la, sebab aku pun takleh fikir cara nak selesaikan. Aku sanggup dengar je, lebih2 lagi kalau aku sayang orang tu.

Yang aku cakap ni pasal orang2 yang suka sangat cari aku cuma bila ada masalah. Yang bila happy, dengar suara pun susah, ni pulak nak nampak batang hidung kan? Tolong jangan ganggu hidup aku lagi kalau kerja kau cuma nak menyerabutkan otak aku. Tolong berhenti rungutan2 yang sangat membosankan tu. Betul2 aku cakap, aku bosan.

Sikit2 "sampaiii hati dia". sikit "tapi dia buat camtu pun aku sayaaannngg sayang dia, zurin. Sayaaannggggg". eh, dah la tu. Dulu ko ada chance ko buat taik, sekarang baru nak bersampai hati bagai. tolong cermin diri sikit. It's friggin over.

Now go get a life and stop bothering mine.

No comments: